Obserwatorzy

sobota, 2 marca 2013

Makaron z kapustą i grzybami, u mnie niezmiennie na kulinarnej topliście

Hej Dziewczyny!  

Dzisiaj, po dłuższej przerwie, znowu coś z kulinarnych tematów.

Sorki, od razu zaznaczam, że będzie zwyczajnie, nieomalże przaśnie,  bardzo prosto, tanio i szybko,  danie jak najbardziej z naszymi, polskimi korzeniami i oparte o nasze, rodzime składniki.
Przepisów na szalenie wykwintne, eleganckie, i wydumane potrawy dookoła jest całe multum, ja zaczynam już mieć dosyć tego kulinarnego blichtru i przepychu, niezmiennie najbardziej lubię pierogi, a każde krewetki w sosie ostrygowym oddam za swojskie, chrupiące placki ziemniaczane.

To danie z makaronu, kapusty i grzybów robię dosyć często, to dla mnie taka namiastka klasycznych pierogów z kapustą, przy sporej wyobraźni można doszukać się podobnych smaków, za to czas spędzony w kuchni ulega znacznemu skróceniu, wystarczy 20 - 30 minut i jedzonko gotowe.

Zaczynam od przesmażenia na oleju z cebulką grzybów;  ja użyłam własnoręcznie zbieranych jesienią, mrożonych podgrzybków, ale spokojnie pieczarki też w tym daniu spisują się na medal.
Na tym etapie, jeśli jesteście mięsożercami, dodajemy też pokrojoną w słupki kiełbasę, ja dzisiaj tego nie zrobiłam, wykorzystałam mięso z kurczaka, który pozostał mi z poprzedniego dnia.



Teraz dodaję poszatkowaną, niekoniecznie bardzo starannie i cieniutko kapustę, w tym wypadku większe kawałeczki kapusty zupełnie nie przeszkadzają, wszystko razem jeszcze chwilkę podsmażam, dodaję przyprawy, podlewam odrobiną wody i duszę pod przykryciem z 15 minut.




 W oddzielnym garnku gotujemy makaron, oczywiście rodzaj i kształt to tylko kwestia naszych upodobań, klasycznie powinny tu zagościć łazanki, ale moje świderki też zagrały smakowicie.



Teraz już tylko trzeba wszystko połączyć, wymieszać i voila,  
jemy, aż nam się uszy trzęsą.



No i jak? Akceptujecie takie danko?

Pozdrawiam
Margaretka

12 komentarzy:

  1. wygląda smacznie, choć nie lubię grzybów xd

    OdpowiedzUsuń
  2. ale narobiłaś mi apetytu:))pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. no i takie coś zrobię w poniedziałek, fajny sposób na szybki obiad ))

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, też u mnie się to jada, często robię z kiełbasą, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie przepadam za grzybami, więc raczej bym się nie skusiła ale za to uwielbiam makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam wygląda przepysznie!:)
    Zapraszam na wpis, który mam nadzieję Cię zainteresuje, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam makaron pod każdą postacią, Twój wygląda bardzo smakowicie :) pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Apetycznie - i do tego mój ukochany makaron;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podpatruję ten przepis, proste i wygląda na smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny przepis, muszę wypróbować ))

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam, dodatkowo z kiełbasą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wygląda, muszę wypróbować :) Ja zazwyczaj robię makaron z cebulką, kiełbaską i białym serem - polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz to dla mnie miły prezent, dziękuję i do zobaczenia znowu.